Tisdag ( Blåbär )

Sitter hemma hos Thomas vi har pecis kommit hem till honom efter fika på Blåbär i fridhemsplan.. Jätte mysigt, nu ska vi snart åka in till stan och kolla lite affärer..:)

Sjukaste saken hände mig igår.. Jag och martin skulle läman Samir vid bussen igår, vi åker till Gustavsbergs centrum och ser att bussen kommer vi, Martin ska hjälpa Samir med packningen så som kliver ut ur bilen men bussen stannar inte så vi hoppar in i bilen igen och kör efter, vi kommer före bussen och stannar vid värmdö marknad, jag ställer mig vid busshållsplatsen och ser att bussen gasar på och åker förbi, Martin blockar vägen för bussen som försöker tränga sig förbi bilen och stolpen, han misslyckas och backar för att sedan köra fel håll i rondellen och köra ut på motorvägen, Man blir ju galen, Bussen kör i fel körfält och bilar kommer mot honom, martin blockar bussen som försöker köra över från fel körfält tillrätt och senare ut på motorvägen, bussen stannar och förstår att det inte kommer gå.. Men busschaffören som är ökänd som en idiot vägrar att öppna dörren eller fönstret för att prata med oss. Vi ringer polisen som kommer dit en kvart senare och tar över..
Alltså jag blir så irreterad, först på att han vägrar stanna och släppa på oss på bussen, men sen att han kör i fel körfält och reskerar dom fem personernas liv som satt på bussen och bilarna som åkte mot honom.. Han är fan dum i huvudet och det här är ett katastrof beteende..

Hoppas SL verkligen gör något åt det här, för jag vill iaf inte åka med sånna vårdlös människa som honom..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback