Tisdag (Studenten )


Idag visade jag farmor min studentmössa, och det var verklige då jag förstod att snart så tar jag studenten, alltså det ska verkligen bli hur kul som hellst men det känns också like läskigt.. Nu ska man ut i världen och börja jobba, visst att man redan har jobbat några år men det har ju bara varit extrajobb nu ska man börja jobba på riktigt. Inga dagar man bara sitter i skolbänken och kan sova om man är trött, inga raster där man står och snackar skit med sina klasskamrater. Nu är det jobba hårt tjäna sina pengar så man kan ge ifrån sig sitt rum som man har hemma och flytta hemifrån om ett tag..Eller om man ska ut och resa och se världen, Det är ett stort steg som man tar och nya dörrar öppnas. Vilka kommer man hålla kontakten med efter skolan ?! Vilka kommer vara vänner för livet. Alla går åt olika håll men kanske att man möts snart igen..

Måste börja leta efter studentklänningen som man ska ha på den stora dagen.
Har hittat en som är ett alternativ. :)
För snart kommer den stora dagen då man springer ut från skolan och in i vuxenlivet och i jobbvärlden..

9 JUNI STUDENTDAGEN !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback