Torsdag ( Hjälpa folk + mode )

I veckan fick jag en uppenbarelse varför jag tycker om mitt jobb så mycket som jag gör.

En 12 årig tjej kom in med sin mamma och tjejen som precis hade börjat skolan igen var ute efter ett par jeans.. Hon hade lite kurvur och tyckte det var pinsamt och jobbigt att behöva prova jeans.
Jag gav henne 2 stycken som hon skulle börja prova och båda satt som handen i hansken.
Man såg hennes ögon lysa upp och hon var så glad att byxorna passa.
jag sydde upp jeansen i rätt längd och när mamman kom tillbaka för att hämta dom sa hon med ett stort leende TACK!
Hon förklarade för mig att dottern haft lite problem att hitta jeans men att hon var jätte glad över sina nya.
och att hon hade sagt att det var skönt att hon hittade några så snabbt och inte behövde prova 100 stycken och gå därifrån misslyckat.

Att kunna hjälpa folk att hitta jeans i jeansdjungeln, som jag vet att många tycker är jobbigt. Är det kul att kunna ändra folks åsikt och göra jeansletning till en roligt grej.
Att kunna berätta och visa att det finns jeans för allt och alla!

Hjälpa folk + Mode! Jag har verkligen tur!  :)


Kommentarer
Postat av: Nickie

Du är så jävla duktig gumman! Lots of love!!!

Postat av: Anna :)

Du har inte bara tur, du är den bästa på ditt jobb! Finns ingen som kan mäta sig med dig!

<3<3

2010-09-05 @ 05:40:36
URL: http://coralfang.blogg.se/
Postat av: Mickan

Men hörrödudu man kanske skulle traska förbi dig någon dag och se om du kan hitta något kap till mig. Är ju fan svåååårt med jeans, man vill ha några som är sköna och snygga och sitter bra. Problematiskt det där. Lite sugen på att prova Levis nya CurveID. Maybe...

2010-09-08 @ 09:08:51
URL: http://glittramer.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback